Vissa saker har ju varit med sedan för evigt. De är självklara prylar i vår vardag. Hur marknadsför man en sådan sak? Man kan ju inte trycka på det nya och spännande med imponerande utseende eller egenskaper. Folk har sett det förut. Om och om igen. Vi kan ta påsklämmor som exempel. Det är något de flesta har en relation till. Många använder dem varje dag, för att stänga brödpåsar och annat. Men hur marknadsför man en påsklämma?

Vad gör produkten bra?
När det gäller sådana här klassiska saker är det förstås viktigt att verkligen berätta vad det är som gör just den här prylen bra – bättre än konkurrenternas. Klammor.se gör detta väldigt bra. Det som skiljer deras klämmor från kopiorna är just att kopiorna är kopior. WeLocs klämmor är originalet. De började utvecklas för 30 år sedan och de står modell för de kopior som finns på marknaden. Men det är förstås inte allt. WeLoc arbetar ständigt för att fortsätta utveckla sina klämmor under parollen funktion, kvalitet och innovation.

En tanke bakom
Det gäller att trycka på tanken bakom. Ta materialet till exempel. Vad är en påsklämma gjord av? Plast, tänker du. Inte mycket mer att säga om det? När det gäller klämmorna i exemplet så är de gjorda av nylon, ett unikt plastmaterial som har ett ”minne”. Detta innebär att de återfår sin ursprungliga form eller att du kört dem i diskmaskinen eller haft dem i kokande vatten en stund. En vanlig påsklämma av plast som blir uttänjd och sladdrig måste du kasta – här behöver du inte det. Det finns med andra ord massor av saker runtomkring själva produkten som är viktiga, och dessa bör förstås potentiella kunder få ta del av för att kunna göra ett bra val när det gäller köpet av påsklämmor – eller vad det nu handlar om.